Aizpildi pieteikumu, lai piedalītos:
Uzņēmēju pieredzes dienas Uzņēmēju pieredzes dienas Uzņēmēju pieredzes dienas

Par iniciatīvu

Kas ir Uzņēmēju pieredzes dienas?

Šīs iniciatīvas ietvaros dalībnieki, kas pieteikuši savu dalību, uzņem pie sevis citus uzņēmējus un organizāciju pārstāvjus, lai dalītos vērtīgā pieredzē un veidotu biznesa kontaktus. Iniciatīvas rīkotāji nodrošina digitālu pieteikšanās platformu. Pirmajā posmā reģistrējas uzņēmumi un organizācijas, kuri aicina uz pieredzes tikšanos citus dalībniekus un gatavi pastāstīt par savu pieredzi. Otrajā posmā piesakās dalībnieki, kas vēlas iepazīt citu uzņēmumu un organizāciju pieredzi.

Jūs varat izvēlēties vienu vai vairākus uzņēmumus, pie kuriem vēlētos viesoties Uzņēmēju pieredzes dienu ietvaros, lai uz stundu vai divām satiktos un savstarpēji dalītos pieredzē. Pieredzes apmaiņas tikšanās galvenais mērķis ir apmainīties ar pieredzi, nevis tieši pārdot savus produktus vai pakalpojumus.

Kas var piedalīties?

Uzņēmēju pieredzes dienās aicināti piedalīties visi interesenti — gan lielie, vidējie un mazie, gan tikko darbību uzsākušie uzņēmumi, kā arī jau pieredzējušie uzņēmēji. Aicinām piedalīties arī valsts institūciju, nevalstisko organizāciju pārstāvjus, mācībspēkus, kuri saistīti ar uzņēmējdarbības jomu.

Kādi ir ieguvumi?

  • Jauni partneri un biznesa kontakti sadarbības veidošanai
  • Jaunas idejas un risinājumi mainīgajā vidē
  • Noderīgi padomi biznesa uzsākšanai un attīstībai
  • Pieredzes apmaiņa un iespēja gūt vērtīgas atziņas
  • Mācīšanās no citu sasniegumiem vai kļūdām

Kā varat iesaistīties?

Dalieties pieredzē!

(no 17. oktobra): reģistrējas uzņēmumi un organizācijas, kuri aicina uz pieredzes tikšanos, lai pastāstītu par savu pieredzi:

  • aizpildiet pieteikšanās anketu;
  • izveidojiet Pieredzes dienas notikumu, norādot tēmu, datumu, laiku un formātu;
  • saņemsiet pieteikumus- izskatiet un apstipriniet tos dalībai (līdz 17. novembrim).

Piesakieties ciemos!

(līdz 17. novembra): piesakās dalībnieki, kas vēlas iepazīt citu uzņēmumu un organizāciju pieredzi:

  • aizpildiet pieteikuma anketu;
  • saņemiet apstiprinājumu dalībai un sīkāku informāciju par Pieredzes dienas norisi no pieredzes devēja (līdz 17. novembrim).

Ieteikumi veiksmīgākai Uzņēmēju pieredzes dienu norisei

1. Ikvienam no mums ir vērtīga pieredze!

Ikvienam uzņēmējam un ekspertam ir tādas atziņas vai zināšanas, kas var noderēt kādam citam. Ja arī pašiem ierastais šķiet ikdienišķs un pašsaprotams, citam tā var būt vērtīga atslēga, lai atvērtu kādas vēl neatvērtas durvis. Uzņēmēju un ekspertu savstarpējā zināšanu un pieredzes apmaiņa var palīdzēt biznesa veiksmīgākai attīstīšanai.

2. Tikšanās un stāsta formāts

Kopīgo tēmu, ar kurām dalīties uzņēmējiem un ekspertiem, ir daudz. Kā, piemēram, darba organizēšana, risinājumi uzņēmuma noturībai pārmaiņu laikā, e-komercija, eksports, ilgtspējīga pieeja uzņēmuma darbībā, efektīvākie mārketinga vai reklāmas kanāli utt.

Pieredzes apmaiņas forma var būt prezentācija par uzņēmuma veiksmes stāstu vai kādu īstenoto projektu, vai arī, tieši otrādi, stāsts par kādu problēmsituāciju vai jautājumu, uz kuru meklējat atbildi.

3. Pieredzes apmaiņa, nevis pakalpojumu pārdošana

Uzņēmēju pieredzes dienu ideja ir savstarpēji dalīties pieredzē — dot un saņemt, nevis izmantot šo iniciatīvu uzņēmuma produkta vai pakalpojuma pārdošanai.

4. Mācīties ne tikai no savām kļūdām

Saruna ar citas nozares uzņēmēju vai ekspertu var palīdzēt izvairīties no kļūdām, palūkoties uz risināmajiem jautājumiem no cita redzespunkta vai pat nonākt līdz pavisam jaunai idejai. Vai arī — uzzināt, kā kļūdas un laika gaitā uzkrātā pieredze ļāvusi ieraudzīt veidu, kā strādāt efektīvāk vai pelnīt vairāk.

5. Veids kontaktu veidošanai

Uzņēmēju pieredzes dienas ir lielisks iemesls, lai dalītos pieredzē ar citiem uzņēmējiem un organizācijām, un veidotu kontaktus. Uzņēmējiem bieži ir jāpaļaujas uz savām spējām un pieredzi, lai pieņemtu lēmumus par svarīgiem uzņēmējdarbības jautājumiem, taktiku vai stratēģiju. Protams, var lūgt padomu kolēģiem, tomēr citu pieredzējušu uzņēmēju un ekspertu padoms var būt vērtīgs, lai palīdzētu izvairīties no dārgām kļūdām.

Dalieties sociālajos tīklos

Aicinām Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvas dalībniekus pastāstīt par savām aktivitātēm uzņēmuma sociālajos tīklos, atzīmējot Swedbank Latvia un lietojot tēmturi #UzņēmējuPieredze.

Par Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļu

Katru gadu novembrī Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļas (Global Entrepreneurship Week) laikā aptuveni 200 valstīs notiek dažādi vietēja un starptautiska mēroga pasākumi un aktivitātes par uzņēmējiem aktuālām tēmām. Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļa tiek atzīmēta jau kopš 2008. gada, un pa šo laiku ir izaugusi līdz globālam apmēram. Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļu organizē vairāk nekā 24 000 partnerorganizācijas, piedāvājot 30 000+ pasākumus klātienē un tiešsaistē. 

Uzņēmēju atsauksmes

Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis: “Manuprāt, ir ļoti svarīgi jaunas biznesa idejas meklēt ārpus nozares, kurā darbojaties. Tā var saskatīt jaunus skatupunktus, par kuriem uzņēmējs nemaz nebūtu iedomājies. Nesen bija iespēja aprunāties ar pieciem citiem uzņēmējiem, un no 5 minūšu sarunas ar katru radās vismaz viena ideja, kā pilnveidot mūsu uzņēmumu. Tieši tas arī ir iemesls, kādēļ piedalāmies Uzņēmēju pieredzes dienās – klausoties un mijiedarbojoties ar citiem uzņēmējiem, veicināt savstarpēju ideju apmaiņu un inovāciju ieviešanu.”

SIA Omniva vadītāja Beāte Krauze: “Iet un mācīties pie citiem uzņēmējiem tepat Latvijā – tā nav izteikti spilgta kultūra. Tāpēc priecājamies par Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvu, kuras lielākā pievienotā vērtība būs iespēja redzēt un saprast, kādas reālās ikdienas lietas un risinājumi strādā uzņēmumos tepat Latvijā. Iekšējās efektivitātes veicināšana, digitālie risinājumi, inovatīva pieredze darbinieku motivēšanā un darba kultūras veidošanā – tie ir tikai daži uzņēmējdarbības aspekti, kurus noteikti varam mācīties cits no cita. ”

Taste CAPS! valdes locekle Ilze Garanča: “Mūsu uzņēmuma dzīves ciklā īpaša vērtība bijusi citu uzņēmēju pieredze un ieteikumi. Tāpēc, ja vien mēs varam palīdzēt citiem nu jau ar savām zināšanām – ļoti labprāt to darīsim. Un, protams, joprojām turpinām vērīgi ieklausīties citu pieredzē. Esmu tik ļoti par to, lai, mēs, Latvijas uzņēmumi, lielie un mazie, spētu izstūrēt savus uzņēmumus, un esmu pārliecināta, ka šajā procesā svarīgs atslēgas vārds ir “sadarbība.”

“Noderēja cita uzņēmuma pieredze, uzzināju, kā rīkojas dažādās situācijās analogs uzņēmums.” SIA “Gulbenes nami”

“Mums tas bija kā sava veida matchmaking ar potenciālo partneri, kurš noskatīja un uzrunāja mūs ar mērķi iepazīties. Iespējams, tieši šo varētu attīstīt – izvērstāku matchmaking vienalga, vai pieredzējušiem, vai jauniem uzņēmumiem.” ENRIGA

“Kopumā veidotais pasākums ir ļoti noderīgs gan uzņēmējiem, gan interesentiem. Es uzskatu, ka pasākums ir jāturpina arī turpmāk.” MAA Intelengineering SIA

“Man kā jaunam uzņēmējam šī pieredzes apmaiņa bija ļoti vērtīga. Man interesēja, kā uzņēmumu var attīstīt, sākot ar pavisam nelielām investīcijām.” Fioro SIA